Thursday 27 August 2015

Vitamin kegemaran saya - Vit C

Sumber dari mamafaiz.com

Jika ditanya... Apakah vitamin kegemaran saya? Sudah tentu jawapannya adalah Vit C. Saya telah mengamalkan memakan Vit C sejak kecil lagi. Ada lah lbh kurang 30thn tau. Bkn kejap mkn kejap tak tau. Tapi... Secara konsisten. Hidup bagai tak sempurna jika tak makan Vit C sehari. Kenapa ya???

... kerana saya mengidap resdung yg teruk. Saya tak boleh terdedah dgn habuk, cuaca sgt sejuk, sgt panas, tak boleh main dgn kucing, teddy bear, menghidu bau yg kuat spt bunga mahupun perfume. Haaa pendek cerita... allergic sokmo. Bila diserang saya akan bersin tak berhenti, tak boleh buka mata tgk cahaya terang matahari@lampu, dan sakit kepala runsing sgt. Kalau ada jual hidung lain kt kedai... rasa nk cabut hidung yg ada ni... pasang yg lain. Gitu la perasaannya. Teruk kan... tula sbb kenapa Vit C dah mcm sahabat karib saya tak boleh berenggang.

Tapi dari pengalaman sendiri... saya juga telah mencuba Vit C dari perbagai jenama. Yg murah... yg mahal... yg free pun ada hehe Namun bila saya mula mengambil vitamin C Shaklee secara berterusan (sekitar tahun 2012) saya dapat rasakan perubahan lebih baik hari demi hari. Bukan le hari ni makan terus sembuh resdung saya kan...

Kenapa saya cakap mcm tu? Sebab Vit C Shaklee mampu memberikan kesan positif dari segi kecantikan dan kesihatan. Haaa bonus tu sambil menyelam minum air. Mana ada wanita tak suka kan kecantikan kan kan.

Di antara kelebihan Vit C Shaklee ialah...

...Merangsang pembentukan kolagen.

...Mencerahkan kulit.

...Melambatkan proses penuaan.

...Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.

...Meningkatkan sistem imunisasi badan.

...Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.

...Mengatasi masalah gusi berdarah.

Malah... kalo saya demam pun saya akan makan Vit C ni lebih dari biasa (4-6biji). In syaa allah... cepat baik.

Itu lah sebabnya saya suka sangattt Vit C yg sudah tentu dari Shaklee. Wit wittt

Nak cuba? PM saya ya 0122671054

No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...