Monday 31 August 2015

Clothdiapers & BasicH Part2

Alhamdulillah... dah masuk bulan baru. Bermakna dah sebulan baby Umar menggunakan #clothdiapers. Wpun ada masa masih meminjam disposable diapers kakak Fatima apabila keluar berjalan jalan mahupun pada waktu malam bila ummi rasa letih & kurang sihat.

Erm... satu pencapaian yg membanggakan. #beproudtourself selain penjimatan lbh kurang rm70-80... Umar kurang ruam lampin (jimat #nappyrashcream) & yeahhh #gogreen... Proses pencucian yg saya rasa dahulunya susah... kini tidak lagi bila ber'partner' dgn pencuci superpower dari #Shaklee iaitu #basicH. Memang sgt mudah. Cumanya perlu di cuci setiap hari kerana kami cuma ada 10keping CD.

Ada yg bertanya berapakah kos 10keping CD utk permulaan? Bergantung kpd jenama yg anda pilih. Jika yg ada di tgn saya ini... koleksi premium anggaran lbh kurang rm650. Dan koleksi biasa2 anggaran lbh kurang rm280. Sudah pasti kualitinya berbeza. In syaa allah boleh di gunakan sehingga 2-3thn.

Dan berapa pula kos basicH??? Hanyalah rm48.76. Boleh bertahan berbulan bulan bergantung kpd penggunaan anda.

Pilihan di tgn anda!!! Notakaki... saya tak jual CD. Namun jika berminat utk cuba basicH... hubungi saya ya. 0122671054. Boleh cuci satu rumah tau!!!

No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...