Thursday 5 October 2017

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan.

Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembelit dalam pantang.

Jom baca.
.
.
.
Makcik Inaaa! Cemana ni? Tak boleh uk uk.
_________________________________________

Adehhh.

SEMBELIT. Satu fenomena biasa berlaku kepada #IbuBerpantang. Jika pemakanan tidak seimbang dan kurang minum air. Maklum la. Kita terbiasa dengan pantang larang orang dulu-dulu.

Eh. Jangan salah sangka. Saya juga seorang yang kuat berpantang. Cuma perlu bijak membezakan yang mana fakta dan yang mana auta.

Selagi tidak memudaratkan diri dan bayi. In syaa allah pemakanan seimbang dan minum air yang cukup dapat mengembalikan tenaga. Serta bantu mempercepatkan proses pemulihan luar dan dalaman.
.
.
.
Alkesah.

2minggu yang lepas. Saya di kurniakan seorang lagi cucu saudara. Aihhh dah ada cucu rupanya. Haha "akak is nenek you know!"

Kelahiran bayi pra-matang namun stabil. Anak saudara saya berpantang tanpa bayi kerana berat badannya perlu di pantau. Dan bayi terpaksa tinggal di hospital beberapa waktu.

#SusuIbu nya alhamdulillah. Banyak dan mencukupi keperluan. Cumanya si ibu punya permasalahan pembuangan.
.
.
.
Terus menghubungi saya mahukan #AlfalfaComplexShaklee. Dengan segera saya COD kerana tidak mahu masalah #Sembelit jadi trauma. Takut jadi buasir pula nanti. Beliau masih muda.

Saya COD hari Isnin (2.10.17). Disamping kongsi tips yang biasa saya amalkan dalam pantang. "Sebiji epal merah setiap pagi selama berpantang. Serta wajib minum air kosong secukupnya. NO KOPI. NO NESCAFE. NO TEH. NO MILO."
.
.
.
Dan hari ini. Khamis 5.10.17. Alhamdulillah masalah tidak lawas ibu muda ini telah dapat di atasi. Dengan izin Allah.

Yeah.
.
.
.
Ada sesiapa punya masalah sewaktu #Berpantang? Tak tahu nak cerita pada siapa? Jom PM saya. Saya cuba bantu sebaik mungkin.

www.wasap.my/012-2671054/MasalahPantang

Nor Maslina Hatar
Shaklee Independent Distributor
Wangsa Maju, KL
925356

No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...