Monday 8 February 2016

Tips menangani Sembelit

TIADA LAGI MASLAH UNTUK MELABUR
================================
.
SEMBELIT!!! Aduh sengsara rasa bila menyerang. Muka pun ketat nak mengayakan.
.
Sembelit adalah merupakan satu masalah pengosongan usus. Ia mengakibatkan najis keras dan sukar untuk melabur.
.
Jika dibiarkan ia boleh menyebabkan USUS TERSUMBAT!
.
Ia terjadi dari banyak sebab, antaranya gaya pemakanan, perubahan hormon, kesan sampingan dari ubat serta perubahan struktur badan manusia.
.
Kebanyakan orang yang biasa menghadapi sembelit bergantung kepada ubat sembelit yang diberi oleh doktor.
.
Sebenarnya pengambilan ubat bukan menyelesaian masalah sembelit. Sembelit harus dilihat dari puncanya, apakah yang menyebabkan sembelit berlaku. Sekiranya puncanya kerana pemakanan, maka harus menukar corak pemakanan untuk mengelakkan sembelit.
.
Supplement adalah salah satu cara untuk mengatasi masalah ini. Antanya ialah:
.
🐼 Ostematrix
Mengandungi Magnesium iaitu mineral yang bersifat laksatif. Magnesium melembutkan najis sekaligus memudahkan pembuangan.
.
🐼 Herb Lax
Herb Lax mengandungi herba-herba termasuk senna yang digunakan zaman berzaman sebagai bahan laksatif yang sesuai untuk detox usus. Pengambilan Herb-Lax juga digalakkan sebelum mengambil apa-apa supplement bagi memastikan usus bersih untuk penyerapan nutrien yang lebih baik.
.
🐼 Alfalfa
Merupakan agen detoksifikasi. Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
.
Sekiranya anda mengalami masalah untuk melabur, jangan dibiarkan ia terus menghantui anda.
.
Sekiranya ia berkait dengan masalah fisiologi, sila berjumpa dengan doktor. Namun jika berkait dengan diet anda, ubahlah diet dan hubungi saya untuk konsultasi pemakanan sihat anda.

012.267.1054
.
#Zi2M
#ShakleeEffectZi2m

No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...