Monday 25 January 2016

Aduhhh MIGRAIN

Sedikit penjelasan kenapa #Ostematrix bagus untuk mereka yang sengsara kerana MIGRAIN.

Tips untuk hilangkan sakit kepala dan migrain
==================

Jika terdapat satu peluru ajaib untuk migrain dan sakit kepala ianya tidak lain dan tidak bukan adalah mineral yang dipanggil MAGNESIUM. Tidak berapa jelas sama ada magnesium meredakan migrain dengan melegakan kekejangan otot atau mengubah kimia otak, namun terdapat banyak kejayaan mengubati migrain dengan cara penyelesaian yang mudah ini.

Jika kerap sakit kepala atau migrain, menambah magnesium dalam regimen vitamin harian akan membantu, secara alternatif amalkan mengambil 400mg dua kali sehari (satu selepas sarapan dan satu lagi sebelum tidur) dan jika terasa migrain hampir tiba maka ambilah 400 mg serta-merta sebelum serangan migrain menjadi lebih kuat.

Dalam satu kajian yang dilakukan di Jerman, 81 penghidap migrain telah diberikan 600 mg magnesium setiap hari atau plasebo. Selepas dua hingga tiga bulan, mereka yang mengambil magnesium didapati berkurangan sebanyak 42% migrain, manakala mereka dalam kumpulan plasebo hanya 16% sahaja.

Semoga Bermanfaat.

#CopyPaste

No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...