Tuesday 28 April 2015

36th Birthday Celebration at MH HKL - 12/4/15 Day6

Apa la sgt dgn sambutan hari jadi esp bila usia semakin meningkat - IT just a number getting bigger! Haha...

Namun utk tahun ini ia sedikit istimewa kerana ia di sambut d HKL... Berbaju PINK... Teh ais mamak yg di beli oleh en suami di Aeon... Carrot slice from SR... Dan tanpa Widad!!! Sbb dia Bz bermain dgn cousin... Fuhhh... Tak pe la. Janji bahagia! Syukur kerana en suami, Khadijah & Fatima masih berada di sisi wpun sebentar cuma.

Mujur zaman ini ada Whatsapp... Kami suami isteri masih berkesempatan berbincang itu & ini. Teringat malam sblm nya. Aku hantar list pesanan ttg brg apa yg aku perlukan esok hari sewaktu mereka dtg melawat. Salah satu nya adalah "teh ais". Cuaca sgt panas skrg ni...

Namun yg lebih penting adalah penjagaan anak2. Entah kenapa aku rasa aku akan menjalani emergency czer bukan planned czer. Jadi... Aku terfikir, bagaimana jika ia berlaku pada waktu malam? Suami bersendirian bersama 3org anak syurga itu?.. Tak habis berfikir... Aku mohon bantuan dari Allah semoga berikan petunjuk. Akhirnya... Yg aku mampu adalah berdoa semoga ia tidak berlaku pada waktu malam. Namun jika ia berlaku juga, aku pesan pada en suami... "Kalo la ayah dapat Call tgh2 mlm dr HKL bgtau ummi perlu menjalani emergency czer... Ayah tak perlu la kelam kabut dtg hospital. Doa kan ummi & bayi agar kami selamat. Then tunggu lepas subuh. Settle kan anak2, then baru datang. Jgn susahkan sesiapa tgh2mlm ya! In syaa Allah semoga segala urusan di permudahkan... Ummi syg semua... Ampun kan ummi ya!" Suami jwb ringkas... OK!

So, lepas aku habiskan carrot slice & teh ais... Main dgn anak2 sekejap... Mereka pun pulang ke rumah. Khadijah nangis tapi Fatima nampak lebih tenang.

Di wad, aku menghantar pesana utk si ayah...

Ummi: thanks 4 everything ya ayah. Semoga Allah melindungi ayah selalu. LUV u always...

Ayah: LUV u too. Semoga dipermudahkan Allah segala urusan. Take care n enjoy ur Birthday... Maybe its not ur dream vacation but Allah knows better...

Ummi: xde Icon yg sesuai to reply ur words... Take care ya. Ayah kena sihat ya to Take care everything!!!

Hukhukhuk... There is no pic for the Celebration. But the moment will last forever...


No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...