Wednesday 26 April 2017

6 CARA NAK DETOX BADAN

6 CARA NAK DETOX BADAN

1. PILIH MAKANAN YANG BETUL

Salah satu cara terbaik yang anda boleh lakukan untuk DETOX BADAN adalah dengan mengurangkan toxin masuk ke dalam badan anda.

Bagaimana? Contoh: Pilih sayur-sayuran & buah-buahan organik.

Sebab? Makanan segera, makanan yang di proses, produk GMO - mengandungi racun perosak. Ini akan menambah toxin berbahaya kepada diet anda.

.
.
.

2. SENAMAM & MEDITASI

Senaman dan meditasi membantu mengekalkan badan yang sihat. Bersenam membantu anda berpeluh, dan berpeluh membantu toxin keluar melalui kulit anda.

Meditasi membantu anda mengosongkan fikiran & mengurangkan tekanan. Tekanan boleh meningkatkan kandungan toxin dalam badan. Seterusnya menyebabkan badan anda tidak dapat berfungsi dengan baik.

.
.
.

3. DIET

Detox badan bukan hanya mengELAK makanan mengandungi RACUN. Tetapi ia juga tentang apa yang anda makan.

Amalkan diet yang sihat!

Terdapat banyak makanan yang membantu detoksifikasi - bawang putih, lemon, brokoli, kacang hijau, dan sayur-sayuran mentah.

.
.
.

4. MENAPIS UDARA

Bernafas dengan udara yang bersih adalah satu lagi cara untuk mengurangkan pendedahan toxin. Walaupun anda tidak boleh mengawal seluruh alam sekitar, anda boleh mengawal udara dalam rumah anda.

Asap rokok, bulu haiwan peliharaan, kulapuk, dan mikroorganisma boleh membuat udara di dalam rumah anda lebih toksik daripada udara di luar. Gadget pembersihan udara yang berkualiti tinggi adalah cara terbaik untuk menjaga udara segar dan bebas toxin.

Jika alat pembersihan udara berkualiti tinggi adalah di luar bajet anda. Anda boleh dapatkan beberapa tumbuh-tumbuhan yang sesuai di tanam di dalam rumah. Ia adalah penyegar udara alam semula jadi. Ia membantu menapis udara dan membuang toxin. Dan ia adalah jauh lebih murah.

.
.
.

5. AIR

Air sangat PENTING untuk detoksifikasi badan anda. Bukan hanya untuk DETOX. Tapi air adalah satu KEPERLUAN untuk sistem badan yang SIHAT.

Badan anda memerlukan air untuk menghasilkan air liur, peluh, dan menyingkirkan bahan buangan.

Air di sini bermaksud air kosong H2O, bukan kopi, atau minuman sukan, atau minuman ringan. Jika anda mempunyai masalah untuk minum air kosong, cuba tambah lemon atau timun dalam air anda.

.
.
.

6. DETOX BADAN SECARA LENGKAP

Detox badan yang lengkap adalah satu proses langkah demi langkah yang memberi tumpuan kepada setiap ORGAN DETOX.

2 CARA - 🐛mengHAPUSkan organisma berbahaya, bahan kimia dan logam toksik.

🐛memBERSIH USUS, HATI, dan DARAH.

No comments:

Post a Comment

SEMBELIT DALAM PANTANG

Siapa pernah sembelit sewaktu pantang? Mesti trauma kan. Hari ni saya kongsi 1 testimoni makan ALFALFA boleh bantu selesaikan masalah sembe...